سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند [امام علی علیه السلام]
تور هوایی کربلا عرفه
روز عرفه، همتاى شب قدر
نویسنده:عباس فغانی
منبع: رسالت/6323
سفر به ه عراق در ایام عرفه با تور هوایی کربلا ارزان قیمت ...مقاله حاضر نگاهى است اجمالى به ویژگى‌هاى روز عرفه و فلسفه پیدایش آن. در این مقاله با استناد به آیات و روایات به اهمیت این روز نیز اشاراتى شده که باهم آن را مى‌خوانیم؛
قرآن کریم براى ارتباط بیشتر بندگان با مبدا هستى از شیوه‌هاى مختلفى بهره مى‌گیرد. از جمله این شیوه‌ها تعیین زمان‌ها و مکان‌هاى خاصى براى نزدیک شدن بیشتر به درگاه حضرت حق مى‌باشد. در سوره ابراهیم(ع) آیه 5 از زمان‌هاى ویژه عبادت خدا با عبارت “ایام‌الله” یاد مى‌کند؛ “ایام‌الله را به آنان یادآورى نما.” ایام‌الله تمام روزهایى است که داراى عظمتى در تاریخ زندگى بشر است. مقصود از ایام‌الله زمان‌هایى است که امر خدا و آیات وحدانیت و سلطنت او ظاهر شده و یا ظاهر مى‌شود. ممکن است ایام ظهور رحمت و نعمت الهى جز این ایام بوده باشد.(1)
و نیز هر روز که یکى از فرمان‌هاى خدا در آن،چنان درخشیده که بقیه امور را تحت‌الشعاع خود قرار داده از ایام‌الله است هر روز که فصل تازه‌اى در زندگى انسان‌ها گشوده و درس عبرتى به آنها داده و ظهور و قیام پیامبرى در آن بوده و یا طاغوت و فرعون گردنکشى در آن به قعر دره نیستى فرستاده شده خلاصه هر روز که حق و عدالتى برپا شده و ظلم و بدعتى خاموش گشته، همه آنها از ایام‌الله است.
چنانکه در ادامه آیه مى‌فرماید: در همه ایام‌الله آیات و نشانه‌هایى است براى هر انسان شکیبا و پراستقامت و شکرگزار(2.) روز عرفه نیز مى‌تواند روز پیروزى انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانى درتاریخ زندگى هر فردى باشد. روز عرفه روز تحول درونى و انقلاب معنوى با آن همه مزایا و ویژگى‌هاى ارزشمند براى هر مسلمان بیدار و آگاه است.روز عرفه از مصادیق بارز “ایام‌الله” است که در آن روز زمینه‌ها و مقدمات بیشترى براى رهیابى انسان به سوى کمال و سعادت وجود دارد. آمرزش گناهان، قبولى طاعات، آشنایى بیشتر با معارف اسلامی، تفکر و تامل در گذشته و آینده، برآورده شدن حاجات و توجه ویژه خداوند متعال به بندگان از جمله آنهاست.
آنچه از روایات و دعاهاى اهل‌بیت(ع) در این روز به دست مى‌آید نشانگر آن است که پروردگار هستى این روز را براى مناجات خود انتخاب کرده و نعمت‌هاى مادى و معنوى خود را در یوم‌الله عرفه بر بندگانش ارزانى داشته است. امام صادق(ع) در یکى از روایات مى‌فرماید: هرکس در این روز قبل از رفتن به مراسم دعاى عرفه در زیر آسمان دو رکعت نماز بخواند و در پیشگاه خداوند متعال به تمامى گناهان و خطاهاى خود اعتراف نموده و حقیقتا از درگاه پروردگارش پوزش ‌طلبد، خداوند متعال آنچه را که براى اهل عرفات مقدر نموده به او نیز عطا مى‌کند و تمام گناهان وى را مى‌آمرزد.(3)
از عرفه تا عرفات
در روز عرفه اولین حرکت حاجیان در سرزمین وحى بعد از احرام با توقف در صحراى عرفات آغاز مى‌شود.
آنان وظیفه دارند که از اذان ظهر روز نهم ماه ذى‌الحجه تا وقت نماز مغرب در آن بیابان توقف کرده و به ذکر و دعا و تفکر و نیایش بپردازند.
عرفات به مساحت 18 کیلومترمربع در شرق مکه و در میان راه طائف و مکه قرار دارد. این بیابان به وسیله کوه‌هایى که به شکل نیم‌دایره در اطرافش قرار دارد مشخص شده است.(4)
خداوند متعال در این مورد مى‌فرماید: “هرگاه مى‌خواهید از بیابان عرفات کوچ کنید خداوند را در مشعرالحرام یاد کنید، او را به یاد آرید همان طور که شما را هدایت کرد گرچه شما قبل از آن از گمراهان بودید.”(بقره / 198)
درباره نامگذارى این صحرا به عرفات نکاتى گفته شده که برخى عبارتند از: آدم و حوا همدیگر را در این ناحیه شناختند، اعمال حج به آدم یا ابراهیم(ع) در صحراى عرفه شناسانده شد و حاجیان همدیگر را در این ناحیه بیشتر مى‌شناسند.
ابن‌عباس در مورد نامگذارى روز عرفه مى‌گوید: وقتى حضرت ابراهیم(ع) در خواب دید که پسرش اسماعیل را در راه خدا قربانى مى‌کند تمام آن روز در اندیشه بود که آیا این خواب از جانب خداست یا نه؟
تا اینکه دوباره در شب دوم خواب را دید چون صبح شد مطمئن گردید که این دستور از سوى خداست و آن روز عرفه بود.
نیایش در عرفه
از ویژگى‌هاى روز عرفه دعا و نیایش به درگاه ربوبى است. پیشوایان معصوم(ع) با استفاده از موقعیت معنوى روز عرفه، مردم را به راز و نیاز و تقویت پیوند با سرچشمه کمالات ترغیب و تشویق مى‌کردند چرا که اساس شخصیت حقیقى انسان و ارزش او به اندازه ارتباطش با خداوند متعال تعیین مى‌شود. قرآن مى‌فرماید: “اى پیامبر بگو، پروردگارم براى شما ارزشى قائل نیست اگر دعاى شما نباشد.”(فرقان / 77)
امام حسین(ع) با استفاده از فضاى معنوى روز عرفه در صحراى عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیباى خود را زمزمه کرده و آواى ملکوتى‌اش نه تنها در میان حاجیان خانه خدا در صحراى عرفات طنین‌انداز بود بلکه آن نیایش‌هاى عاشقانه در طول تاریخ، دل‌هاى مشتاق را تحت تاثیر قرار داده است. آن حضرت در فرازى از دعا مى‌فرماید: پروردگارا، تفکر من در آثار و نشانه‌هاى تو موجب دورى دیدار مى‌گردد پس مرا به خدمتى وادار که با تو پیوندم دهد، چگونه بر وجود تو به چیزى استدلال شود که در وجودش به تو نیاز دارد؟
آیا غیر تو را ظهورى است که براى تو نیست و غیر تو آن قدر آشکار است تا تو را آشکارتر کند؟ معبودا! کى بوده‌اى که نیازمند دلیلى باشى تا برتو دلالت کند و کى دور بوده‌اى تا آزار ما را به تو بر ساند؟!
کى رفته‌اى زدل که تمنا کنم ترا
کى گشته‌اى نهفته که پیدا کنم ترا
با صدهزار جلوه برون آمدى که من
با صد هزار دیده تماشا کنم ترا
غایب نگشته‌اى که شوم طالب حضور
پنهان نبوده‌اى که هویدا کنم ترا
روز عرفه فرصتى استثنایى در هر سال است که باید از لحظات آن در تقویت رابطه با خداوند استفاده نمود.
روز رحمت و مغفرت
امام چهارم(ع) در روز عرفه، مردى را مشاهده کرد که تکدى مى‌کند و درخواست خود را با مردم در میان مى‌گذارد. حضرت به او فرمود: واى بر تو! در چنین روزى از غیر خدا طلب حاجت مى‌کنی؟ روز عرفه چنان عظمت دارد که امید است حتى جنین‌هاى در شکم مادر از برکت آن به سعادت برسند.(5)
دعاى 47 صحیفه سجادیه بعد از شکر و سپاس به پیشگاه بارى تعالى و درود و سلام بر پیامبر و آل او به ضرورت وجود رهبر پرداخته و در مورد عظمت این روز مقدس، عرضه مى‌دارد؛ “پروردگارا!! امروز، روز عرفه است، روزى که به آن شرافت، کرامت و عظمت بخشید‌ه‌اى و در آن روز، رحمت خودت را بر اهل عالم منتشر ساخته‌اى و با عفو و گذشت خود در این روز بر بندگان منت نهاده‌اى و عطیه و بخشش خود را در این روز نیکو گردانیده‌اى و به خاطر روز عرفه بر بندگانت تفضیل و لطف فرموده‌ای!”
انس با خدا، اعتماد به نفس، ایجاد تعادل و آرامش، افزایش قدرت تحمل در مقابل مشکلات، رهایى از وابستگى‌هاى مادى و دنیوی، پایین‌آمدن از مرکب غرور و خودخواهی، مشخص شدن ارزش انسان و آموزشهاى اخلاقى و اجتماعى از دستاوردهاى ارزشمند دعاها بویژه مناجات‌هاى روز عرفه مى‌باشد.
روز عرفه چنان اهمیت دارد که با شب قدر برابرى مى‌کند. امام صادق(ع) فرمود: اگر شخصى گناهکار نتواند در شب‌هاى با برکت ماه رمضان بویژه شب‌هاى قدر، خود را معرض نسیم رحمت الهى قرار دهد و آمرزیده شود، او تا سال آینده بخشوده نمى‌شود مگر اینکه عرفه را درک کند و از امتیازات آن روز بهره‌ گیرد.(6)
اساسا برخى از گناهان جز در روز عرفه و در منطقه عرفات در جاى دیگر قابل بخشش نیست؟
در روز عرفه شناخت حقیقى خداوند‌متعال بیشتر امکان‌پذیر است چرا که آن روز معرفت و آگاهى در فضاى به وجود آمده بویژه آنکه در آستانه عیدقربان و تقرب‌ الى‌الله است بهتر انجام مى‌شود.
رسول خدا(ص) فرمود: در روز عرفه خداوند متعال به بندگان عارفى که در پیشگاه الهى صف کشیده و نداى عاشقانه و عارفانه‌شان صحراى عرفات را پر کرده است مباهات مى‌کند و به فرشتگانش مى‌فرماید: اى ملائکه من! به بندگانم بنگرید که از راه‌هاى دور و نزدیک، مشکلات بسیارى را متحمل شده و به اینجا آمده‌اند. شما را گواه مى‌گیرم که من خواسته‌ آنان را برآوردم و گناهکارانشان را به خاطر نیکوکارانشان بخشیدم.(7)
بهترین عمل در روز عرفه
بهترین عملى که مى‌توان در روز عرفه انجام داد و به بهر‌ه‌هاى فراوان معنوى دست یافت، حضور در کنار مرقد مطهر حضرت امام حسین(ع) است. “بشیر دهان” روزى به حضور حضرت صادق(ع) آمده و عرضه داشت: مولاى من! من گاهى نمى توانم در روز عرفه در عرفات حضور یابم، به این جهت تلاش مى‌کنم تا خود را در روز عرفه به کربلا برسانم و امام حسین را زیارت کنم. پیشواى ششم فرمود: آفرین بر تو اى بشیر! اگر شخصى در روز عرفه با شناخت و معرفت کامل به مقام امام حسین(ع) به زیارت کربلا برود پاداش هزار حج و هزار عمره قبول شده و هزار غزوه که در کنار پیامبر یا امام عادل به جهاد پرداخته باشد برایش منظور مى‌شود. وقتى بشیر از این همه ثواب تعجب کرد امام صادق(ع) فرمود: اى بشیر‌! مطمئن باش هرگاه یکى از اهل ایمان در روز عرفه به کنار قبر امام حسین بیاید و با آب فرات غسل کند و آنگاه که به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بپردازد به تعداد هر قدمى که به سوى حرم امام حسین بر مى‌دارد برایش ثواب یک حج کامل مى‌نویسند.(8)
پى‌نوشت‌ها:
1- المیزان، ج 12، ص 18
2- تفسیر نمونه، 10/270
3- اقبال الاعمال، ج 2، ص 67
4- آثار اسلامى مکه و مدینه، ص 130
5- من‌لایخصره الفقیه، ج 2،‌ ص 211
6- کافی، ج 2، ص 66
7- مجمع‌البیان، ج 7، ص 129
8- کامل‌الزیارات، ص 316

  
  
تور هوایی کربلا عرفه

تور هوایی کربلا عرفه

تور هوایی کربلا عرفه

تور هوایی کربلا عرفه ، 7 شب و 8 روز به مناسبت عرفه 

اطلاعات تور

از تهران
نوع سفر هوایی – یلداسیرپارسیان
قیمت از 1,950,000 تومان
تاریخ تاریخ شروع تور : 3 شهریور 1396 ، تاریخ پایان تور : 10 شهریور 1396
مدارک لازم پاس پورت 2 قطعه عکس سه در چهار
خدمات آژانس صبحانه ناهار شام آشپز ایرانی-بلیط-ویزا-مدیرکاروان-مداح-بیمه کامل مسافرتی-تمامی گشت های شهری و زیارت های دوره-بابت رفتن به کاظمین 35000 تومان از مسافران دریافت میشود.عوارض ورود به شهر نجف به مبلغ 40000 تومان به عهده مسافر میباشد.
توضیحات تور 7 شب و 8 روز کربلا به مناسبت عرفه روی 2 نوع هتل درجه الف و وی ای پی در کربلا و نجف برگذار میگردد.علت اختلاف قیمت هتل های درجه الف با وی ای پی لوکس بودن هتل های وی ای پی میباشد.از نظر فاصله تاحرم و اراعه خدمات غذایی فرقی نخواهند داشت.تمامی پرواز ها از فرودگاه امام خمینی به مقصد نجف و بلعکس میباشد.
 

 

 

نام مدت اقامت توضیحات
نجف 2 شب مسافران عزیز 2 شب اول را در شهر نجف اقامت دارند
کربلا 5 شب مسافران عزیز5 شب بعد را درکربلا ی معلا اقامت دارند

 

هتل‌ها

نام هتل خدمات هتل دو تخته سینگل توضیحات

یاسمین و قصرالسور 

F.B

1,950,000 تومان 2,400,000 تومان هتل درجه الف یاسمین در کربلا و قصرالسور در نجف فاصله هتل تا حرم 6 دقیقه با اراعه خدمات صبحانه ناهار شام اشپز ایرانی سیستم تهویه سرمایشی گرمایشی و اینترنت.

الاماره و بستان 

F.B

2,190,000 تومان 2,640,000 تومان هتل درجه 1 (VIP) الاماره در کربلا و بستان در نجف فاصله هتل ها تا حرم 5 دقیقه پیاده با خدمات صبحانه ناهار شام اشپز ایرانی سیستم تهویه سرمایشی گرمایشی و اینترنت در تمامی اتاق ها.

 

برای اطلاع بیشتر از هتل ها و پرواز با ما تماس بگیرین . شماره های تماس آژانس مسافرتی یلدا سیر پارسیان :

021-88830035  021-88838937    09223024199

 

اطلاعات مربوط به تور لحظه آخری، تور گرجستان ،تور روسیه ، تور ترکیه ، تور هوایی کربلا ، تور  عتبات در کانال تلگرام ما

yaldaseir_channel@


  
  
تور هوایی کربلا

 

سفر به عراق با تور هوایی کربلا ارزان قیمت با یلداسیرپارسیان
امامت یعنی وہ نظام کہ جو خدا کی عطا کی ہوئی عزت کو لوگوں کیلئے لے کر آتا ہے، لوگوں کو علم و معرفت عطا کرتا ہے، اُن کے درمیان پیا ر محبت کو رائج کرتا ہے اور دشمنوں کے مقابلے میں اسلام اور مسلمانوں کی عظمت و بزرگی کی حفاظت جیسا عظیم فریضہ اُس کے فرائض میں شامل ہے لیکن بادشاہت اور ظالم حکومتیں بالکل اِس کے برعکس عمل کرتی ہیں-
آج دنیا کے بہت سے ممالک میں بادشاہی نظام رائج نہیں ہے لیکن وہ لو گ درحقیقت بادشاہ ہی ہیںاور مطلق العنانیت اُن کے ملک پر حاکم ہے-اِن کا نام سلطان ، بادشاہ سلامت، جاں پناہ ، ظلِّ ال?ہی اور ظلِّ سبحانی نہیں ہے اور ظاہری جمہوریت بھی اُن کے ملک میں موجود ہے لیکن اُن کے دماغ میں وہی قدیم سلطنت و بادشاہت اور اُس کی فر عونیت کا قوی ہیکل دِیو سوارہے یعنی لوگوں سے ظالمانہ اور متکبرانہ رویہ رکھنا اور اپنے سے بالاتر طاقتوں کے سامنے ذلت ورسوائی سے جھکنا! نوبت تو یہاں تک آپہنچی ہے کہ ایک بہت ہی بڑے اور طاقتور ملک (امریکا) کے اعلی سیاسی عہدیدار اپنے اپنے مقام و منصب کے لحاظ سے صہیونیوں، بین الاقوامی مافیا، بین الاقوامی خفیہ نیٹ ورک اور بڑی بڑی کمپنیوں کے مالکان کے ہاتھوں اسیر و غلام ہیں! یہ لوگ مجبور ہیں کہ اُن کی خواہشات کے مطابق باتیں کریں اور اپنا موقف اختیار کریں تاکہ ......

ادامــه مـطـلـب
نوشته شده در Fri 5 Jul 2013ساعت 1:56 PM توسط علوی| تنقید |
و تو چه می‌دانی که کربلا چیست؟

و تو چه می‌ دانی که کربلا چیست؟

جدم رسول خدا(ص) خبر داده بود که من به عراق فراخوانده می شوم و در محلی به نام عمورا و کربلا فرود آمده و در همان جا به شهادت می رسم و اکنون وقت این شهادت رسیده است.» قافله امام رهسپار کربلاست و به سوی سرنوشتی شتاب می کند که جز با خون فرجامی برایش متصور نیست. دراین مسیرازمکه تا نینوا ندای «هل من ناصرینصرنی» قافله او همه آزادیخواهان را دعوت به توحید و ظلم ستیزی می کند. اصرارهای محمد بن حنفیه برادر امام نیز نمی تواند درعزم جزم وی برای نیمه تمام گزاردن حج واجب و خروج از مکه خللی وارد کند. حجت خدا کعبه را در جای دیگری می جوید وسرزمین نینوا حسین را به سوی خود می خواند. آیا یاری رسانی است که مرا یاری کند؟ رواست یزید بر منبر پیامبر بنشیند و امام بر گرد کعبه مشغول طواف باشد؟ 
نصایح پدرانه و برادرانه عقلا نیز کارگر نمی افتد.«ای پسر رسول خدا (ص) چرا تو به سنت برادرت حسن مجتبی (ع) عمل نمی کنی؟ نفرات تو از برادرت حسن (ع) نه تنها بیشتر که بسیار کمتراست. مردمان این روزگار با جماعت بدر و حنین و صفین توفیر دارند.»اما امام را با این مصلحت اندیشی های مزورانه و دنیاپرستانه چه کار. امام در نامه ای که برای برادرش می نویسد تاکید می کند راهی که می رود برای اصلاح مفاسد و احیای سنت جدش رسول خدا (ص) و رسم پدرش علی بن ابیطالب (ع) ،اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکراست و نه فساد و ستمگری و خوشگذرانی.
در این مدت از مکه تا کربلا کاروان امام برای ستاندن حق رسولله (ص) در حرکت است. در پشت سر حاجیان گرد تکه سنگی به طواف مشغولند غافل ازاینکه کعبه با تمام عظمتش به سوی قتله گاه ره می پیماید. خیمه واژگون سنت پیامبر اسلام جز با خون ولی خدا راست نمی شود.آنچه حجت خدا را به قربانگاه نینوا فرا می خواند بیست هزار نامه دروغ و تزویر کوفیان نیست. آنچه امام را به مسلخ عشق دعوت می کند همان ندایی است که ابراهیم (ع) را برای به مسلخ بردن اسماعیل فرا خواند. اما اینبار امام همه داشته هایش را برای پرودگارش به قربانگاه می برد .زن و فرزند و برادر و خواهر و فرزندانشان را. در مسلخی که شهادت و اسارت و عطش گشنگی و زنجیر و تازیانه را در خود جمع دارد.
این فقط یک کاروان معمولی نیست. تمام سلسله انبیاء در قافله حسین (ع) جمعند. زحمات و رنجهای پیامبران از آدم تا خاتم (ع) با به قدرت رسیدن یزید می‌رود که تباه شود. این قافله حسین (ع) نیست که راه به نینوا می پیماید این کشتی نوح است. عصای موسی(ع) اینبار در دستان حسین(ع) است. این ابراهیم(ع) است که به سوی آتش رهسپار است. این محمد (ص) است که در قامت حسین (ع) بتخانه می شکند. این حسین (ع) است که برای درغلطیدن در محراب خون سر از پا نمی شناسد. نمرودیان رودخانه انبیاء راه خود را با اراده اباعبدالله در سفر به دیار عشق و خون در می نوردد. حسین (ع) در محرم سال 63 برای پیوستن حق جویان و آزادیخواهان عالم به قافله انبیاء ندا سر می دهد.به راستی نصرانیان مسیح را به صلیب نکشیدند چگونه است که مسلمانان امام خویش را به قتلگاه فرا می‌خوانند؟
و تو چه می‌دانی که کربلا چیست؟

ادامــه مـطـلـب
نوشته شده در Tue 21 May 2013ساعت 12:0 PM توسط علوی| تنقید |
قضیه ی کربلا چیست ؟

قضیه ی کربلا چیست؟

 

شکوه و عظمت حماسه ی استثنایی ، ماندگار و بی تکرار کربلا آن چنان چشمگیر بوده است که بیش از هر ماجرای دیگری توانسته است در جهت بخشی به حرکت تاریخ به ویژه تاریخ اسلام و تشّیع علوی نقش بسیار مؤثّر و غیر قابل انکاری را ایفا کند. بی گمان در طول تاریخ بشری هیچ ماجرا – و نه حادثه - ای را نمی توان یافت که به اندازه ی حماسه ی کربلا با نفوذ در عمق جان و فطرت انسان های آزاده ، کام تشنگان حقیقت را سیراب نماید و حق باوران را به آن حد از شیفتگی و شیدایی برساند که برای رسیدن به آرمان های والای عزّت و آزادگی از نثار جان و تمام هستی خود دریغ نورزند.
نهضت عاشورا بر محور فداکاری و جان افشانی امام حسین (ع) و یاران باوفا یش شکل گرفت و تاریخ بشری را سرشار از حماسه و ایثار کرد و درس آزادگی و عزّت به انسان داد. خون امام حسین (ع) و یارانش درخت اسلام را برای همیشه ی تاریخ آبیاری و عزّت و بیداری را به رگهای جامعه تزریق نمود.
امّا کربلا با درخشش مصلح بزرگ جهانی خود که شعاع محبّت او تا قرون متمادی بر تمامی دل های عاشق پرتو افکنی می کند ، یک صورت ظاهری سیاه و سفید دارد و دهها صورت باطنی رنگارنگ . صورت ظاهری آن همان است که مورّخین نوشته اند و غیر از اولیا و اتقیا - اهل بیت امام حسین (ع) و یاران باوفای او- که پرونده ای پرافتخار و نورانی از خود به جا گذاشتند ، اشقیا نیز با حضوری بی رحمانه و ظالمانه کارنامه ای سیاه رنگ دارند. ضمن معرّفی اجمالی دو چهره ی اصلی حق و باطل ، صورت ظاهری قضیّه ی کربلا را با هم ورق می زنیم :
ثارالله و سیّدالشّهدا امام حسین (ع) امام سوم شیعیان درسوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه به دنیا آمد. پدرش یعسوب الدّین امیرالمؤمنین علی (ع) نخستین ایمان آورنده به دین اسلام و مادرش نیز فاطمه زهرا عصمت کبری (س) دختر پیامبر (ص) خدا بود. این نام را پیامبر برای او انتخاب نمود. آن حضرت بسیار مورد علاقه و لطف و محبّت رسول خدا (ص) چرا که در آغوش ایشان بزرگ شده و تربیت یافته ی مکتب نبوی بود. از زبان مبارک پیامبر (ص) نقل شده که در باره ی امام فرموده اند : « حسین منّی انا من حسین = حسین از من و من از حسینم. / حسین نفس مطمئنّه ، محمّد علی عالمی ص 33 » و « الحسن و الحسین سیّدا شباب اهل الجنّه = حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشتند. / پرتوی از عظمت حسین ، لطف الله صافی ص 29 » همچنین از امام حسین (ع) و پدر و برادر بزرگوارش امام علی (ع) و امام حسن (ع) و نیز مادرش کریمه اش حضرت فاطمه ی زهرا (س) به عنوان اهل بیت (ع) یاد می شود و آیه ی تطهیر در حقّ این خاندان نازل شده است : « اِنَّما یُریدُ الله لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلُ البِیتَ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا = همانا خداوند اراده کرده که خاندان مرا از گناه و آلودگی کاملا پاک گرداند. / قرآن کریم ، سوره احزاب ، آیه 33 » هنگام رحلت پیامبر (ص) امام حسین (ع) شش سال داشت.
در دوران خلافت پدرش علی (ع) امام حسین (ع) موقعیّت ممتازی داشت. علم ، بخشش ، بزرگواری ، فصاحت ، شجاعت ، تواضع ، عفو ، حلم و تمامی فضایل انسانی در وجود این حجّت یزدان تجلّی یافته بود. آن بزرگوار در سه جنگ جمل و صفّین و نهروان همراه برادر و دوشادوش پدر می جنگید. بعد از شهادت پدر نیز همچون سربازی مطیع رهبر و مولایش امام حسن (ع) بود.
پس از انعقاد پیمان صلح امام حسن (ع) با معاویه ایشان به همراه اهل بیت (ع) خود به مدینه آمدند. در سال 49 یا 50 ه. ق. که امام حسن (ع) به شهادت رسید ، بار امامت به دوش سیّد الشّهدا (ع) قرار گرفت. آن امام همواره یکی از معترضین سر سخت نسبت به سیاست های معاویه و سخت گیری های او بود و به همین دلیل نامه های متعدّدی برای معاویه نوشت و او را از کشتن حجر بن عدی و یارانش و دیگر اعمال ناپسندش سرزنش کرد. چون امام یکی از چهره های شاخص و برجسته در مدینه و محور وحدت شیعه محسوب می شد ، حکومت اموی از نفوذ او بیم زیادی داشت.
« یزید از مادری به نام « میسون » دختر بجدل کلبی زاده شده است. پدرش غلام معاویه بود نه خود معاویه چرا که وقتی او را به نزد معاویه آوردند ، از این غلام حامله بود. به این دلیل است که یزید را « زنازاده » یا « وَلَدُ الزّنا » می گویند. معاویه ناچار شد با مادر یزید متارکه نماید و او را به قبیله ی پدری اش بفرستد و این گونه است که یزید در بادیه به دنیا می آید.....
...... دلایل زیادی اثبات کننده ی این مطلب است که یزید از تربیت اسلامی محروم بود از جمله این که در قبیله ی محلّ تولّدش مسیحیان زیادی بودند و رقص و غنا و لهو و میگساری و سگبازی و میمون بازی و....از عادات آنان محسوب می شد./ حماسه حسینی ، شهید مرتضی مطهری ، جلد اوّل صص 18 و 19 با تلخیص و ویرایش »
« او نه تنها مرد فاسق و فاجری بود بلکه متظاهر و متجاهر به فسق بود و شایستگی سیاسی هم نداشت .... / حماسه حسینی ، جلد دوم ، ص20 »
« مسعودی در مروج الذّهب می نویسد : میمون را لباس های حریر و زیبا می پوشانید و در پهلودست خود بالاتر از رجال کشوری و لشکری می نشاند.... / همان ص22 »
پس از مرگ معاویه ی هشتاد ساله در نیمه ی رجب سال 60 ه. ق. یزید به حکومت رسید. معاویه علیرغم این که طبق صلح نامه خود با امام حسن (ع) حق موروثی کردن حکومت را نداشت ، یزید را حاکم بعد از خود معرّفی نمود. قبل از فوتش نیز چون می دانست محبّت امام در قلوب مؤمنین جای دارد ، نامه ای به امام حسین (ع) نوشت و ضمن بیعت خواستن از او با یزید ، او را از قصد قیام برحذر نمود. امام در پاسخ ضمن برشمردن جنایات او ، به انتخاب یزید به عنوان ولی عهد خود ، هشدار داد و از او با نام سگباز و شرابخوار یاد کرد و بیعت با یزید را رد نمود.
یزید در ابتدای حکومتش از امام حسین (ع) و عبدالله ابن زبیر که در مدینه بودند ، بیعت
خواست چون می دانست که مدینه مرکز است و چشم همه به آنجا دوخته شده است. او در نامه ی خود خطاب به حاکم مدینه نوشته بود که : « خُذِ الحُسَینَ بِالبَیعَهِ اَخذََا شَدیدَا = حسین را برای بیعت گرفتن محکم بگیر و تا بیعت نکند رها نکن... / همان ص 26 » امّا امام به خاطر حفظ اسلام هرگز با این فاسد ملعون همراهی نکرد و حکومتش را غیر قانونی خواند.
چرا امام بیعت نکرد ؟ چون ...

ادامــه مـطـلـب
نوشته شده در Tue 21 May 2013ساعت 11:58 AM توسط علوی| تنقید |
بسم رب المهدی (عج)
بسم رب المهدی

ما را به یک کلاف نخ آقا قبول کن
یا ایها العزیز! أبانا! قبول کن

آهی در این بساط به غیر از امید نیست
یا نا امید مان ننما، یا قبول کن

از یاد برده ایم شما را پدر! ولی
این کودک فراری خود را قبول کن

رسم کریم نیست که گلچین کند،کریم
ما را سوا نکرده و یک جا قبول کن

گر بی نوا و پست و حقیریم و رو سیاه
امابه جان حضرت زهرا(س) قبول کن...
نوشته شده در Tue 21 May 2013ساعت 11:50 AM توسط علوی| تنقید |
آجرک الله یا صاحب الزمان (عج)

بسم رب الحسن

آجرک ا...یاصاحب الزمان(عج)

شهر آبستن غمهاست خدا رحم کند
شهر این بار چه غوغاست خدارحم کند

بوی دود است که پیچیده کجا میسوزد؟
نکند خانه مولاست خدا رحم کند

هیزم آورده که آتش بزنند این در را!
پشت در حضرت زهراست خدارحم کند

همه جمعند و موافق که علی راببرند!
و علی یکه و تنهاست خدا رحم کند

غزلم سوخت دلم سوخت دل آقا سوخت
روضه ی ام ابیهاست خدا رحم کند


********************* 
مردک پست که عمری نمک حیدر خورد
نعره زد بر سر مادر, به غرورم برخورد

ایستادم به نوک پنچه ی پا اما حیف
دستش از روی سرم رد شد و بر مادر خورد

هرچه کردم سپر درد و بلایش گردم
نشد ای وای که سیلی به رخش آخر خورد

آه! زینب تو ندیدی! به خدا من دیدم
مادرم خورد به دیوار ولی....

نوشته شده در Tue 21 May 2013ساعت 11:43 AM توسط علوی| تنقید |
اصحاب کہف
بسم اللہ الرحم?ن الرحیم
زین علوی

اصحاب کَهف

مؤمنانى پناهنده در غار

اصحاب جمع «صاحب» (اسم فاعل) از ماده «ص- ح- ب» و معناى مصدرى آن همراهى کردن است و صاحب کسى یا چیزى است که ملازم و همراه کس یا چیز دیگر باشد. {1}این ملازمت و همراهى باید عرفاً فراوان باشد.{2}
کهف» به معناى شکاف در دل کوه (غار) است؛ امّا برخى لغت دانان «کهف» را بزرگ‏تر از «غار» دانسته‏اند{3} اصحاب کهف به معناى یاران و ملازمان غار است
قرآن کریم در آیات 9- 26 کهف/ 18 از جوانانى مؤمن نام مى‏برد که از آیین بت پرستى دوران خویش بیزارى جستند و با مأوا گزیدن در غار به رحمت الهى پناه برده و از درگاه او درخواست هدایت کردند. خداوند نیز آنان را به مدت 309 سال به خوابى عمیق فرو برد و جایگاه امنى برایشان فراهم ساخت
اصحاب‏کهف در منابع مسیحى:
داستان اصحاب کهف از معدود داستانهایى است که بر خلاف بسیارى از داستانهاى دیگرِ قرآن، در منابع یهودى به دلایلى از آن یاد نشده است {4} امّا در منابع مسیحى.......

ادامــه مـطـلـب
نوشته شده در Tue 14 May 2013ساعت 11:4 PM توسط علوی| تنقید |
کربلا حیات بخش کیوں ہے ؟
باسم رب الحسین
زین علوی
حوزہ? علمیہ قم،ایران

 

کربلا حیات بخش کیوں ہے؟
(1)
کربلا کے بارے میں ایک سوال یہ ہے کہ کربلا شیعیان آل محمد (ص) اور دنیا کے حریت پسندوں کے لئے حیات بخش اور ولولہ انگیز کیوں ہے؟
کربلا کے واقعے میں ایسی کونسا راز ہے جو دلوں کو اس طرح منقلب کرتا ہے؟
انقلاب عاشورا کے پس منظر میں ایسا کونسا مشن اور کونسا محرک ہے حو اتنی صدیاں گذرنے کے باوجود ذہنوں میں زندہ ہے؟
ہم سب سیدالشہداء علیہ السلام کے شیدائی ہیں اور اپنے دل کی اتہاہ میں ان سب سوالات کا جواب جانتے ہیں گوکہ شاید ہم اسے اپنی زبان پرنہ لاسکیں؛ گویا ہم سب کے دلوں میں ایک غیرمکتوب میثاق لکھی گئی ہے جو دل کی آگ کو ہر وقت جلائے رکھتی ہے- ہم سب اس عظیم اور مثالی رزمیہ واقعے پر پس پردہ عظیم روح کا ادراک رکھتے ہیں اور یہی روح، شیعیان آل محمد (ص) میں ظلم کے خلاف جدوجہد کا جذبہ برقرار رکھتی ہے اور اس کے باوجود کہ ہم تاریخ کے تمام مرحلوں میں اقلیت سمجھے جاتے رہے ہیں لیکن ہمیشہ زندہ اور با استقامت رہے ہیں-
لیکن یہ سوال اپنی جگہ برقرار ہے کہ واقع? کربلا????????


  
  
تور ترکیه ارزان قیمت

 

تور ترکیه با یلداسیرپارسیان ...دیپلماسی ایرانی: بحران سوریه بعد از شش سال جنگ داخلی همچنان آینده روشنی ندارد. ایران به عنوان بازیگر منطقه ای پیروز در رسیدن به اهداف مورد نظرش به ویژه بعد از آزادسازی حلب، بدنبال راه حل های سیاسی در حل بحران است. ترکیه ، بازیگر مهم دیگر در سوریه که در این شش سال بر آتش جنگ دمیده باعث شده نا امنی و بحران سوریه به محیط امنیتی داخلی کشورش صادر شود. ترکیه که به دنبال سقوط شش ماهه دولت بشار اسد بود، بعد از شش سال همچنان نتوانسته جایگاه محکمی در سوریه بدست آورد. فتح "الباب " در عمق خاک کشور سوریه، با مخالفت های تند دولت بشار اسد مواجه شده است. درگیری بین نیروهای ارتش سوریه با نیروهای ترکیه در الباب با میانجیگیری و هشدار روسیه موقتا به پایان رسید.ترکیه در میان بحران های امنیتی، سیاسی و اقتصادی داخل کشورش و تحولات سوریه و عراق، سرگردان و گیج است. ترکیه در بازی میان دو قدرت فرامنطقه ای (روسیه و آمریکا) بیشتر بازی خورده است تا بازیگر باشد. ترکیه در سه محیط داخلی ، منطقه ای و بین المللی خواهان چند دستاورد است:
محیط داخلی: در 16 آوریل (27 فرودین ماه) رفراندوم قانون اساسی تغییر نظام ترکیه در پیش است. رییس جمهور ترکیه که در نظرسنجی های اخیر میزان محبوبیت حزب متبوعش به زیر چهل درصد سقوط کرده است، باید ثابت کند بازگشت امنیت و حل مشکلات اقتصادی در سایه شخصی مقتدر تداعی پیدا می کند. رجب طیب اردوغان بارها شیوه حکومت های اقتدارگرا را تحسین کرده است. تاکنون ورود ترکیه به سوریه، دستاورد مورد نظر اردوغان را به همراه نداشته است.
محیط منطقه ای : ترکیه تنها بازیگر طرف غربی – عربی است که عملیات نظامی سپر فرات را پیش می برد. پیشروی در خاک سوریه با چند هدف دنبال می شود:
1- ایجاد منطقه امن: مدت هاست که ترکیه به دنبال ایجاد منطقه ی پرواز ممنوع است، اما با بی اعتنایی طرف غربی همراه بوده است. حتی وعده ایجاد منطقه امن مورد نظر ترامپ هم همچنان در ابهام است. هدف اول ترکیه تشکیل سرزمین امنی بین چهار نقطه: جرابلس، اعزاز، الباب و منبج است که منبج همچنان در تصرف کردهای سوریه است. این منطقه بین کانتون عفرین با دو کانتون دیگر کوبانی و جزیره انشقاق ایجاد می کند.
2- پر کردن دست خود در مذاکرات : ترکیه بدنبال فتح رقه با کمک نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکاست تا در مذاکرات قدرت چانه زنی معارضان سوری و کشورش را بالا ببرد. نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF ) از شمال سوریه به سمت رقه با حمایت هوایی آمریکا به سرعت در حرکت هستند و تا نزدیکی رقه هم رسیده اند. ترکیه از دولت جدید آمریکا انتظار دارد که فتح کامل استان رقه بدون حضور کردها و با کمک نیروهای ارتش آزاد و ترکیه محقق شود.
3- دیگرسازی کردی در مقابل PYD: از سال 2011 گروهی از کردهای سوریه (ENKS) با حمایت بارزانی و ترکیه تشکیل شده است که امروز می خواهد برای ترکیه نقش مهمتری را ایفا کند. این نیروها که بارزانی در عراق به آنها آموزش داده است هنوز نتوانسته اند وارد سوریه شوند و در نبرد تصرف سنجار از دست نیروهای وابسته به PKK، نا موفق بودند. ترکیه انتظار دارد در مذاکرات صلح سوریه شورای ملی کرد را به عنوان نماینده کردها معرفی نماید. ترکیه تاکنون مخالف حضور حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در مذاکرات سوریه بوده است. ترکیه انتظار دارد در کانتون های شکل گرفته کردی اختلاف ایجاد نماید تا از قدرت PYD بکاهد.
4- رهبری مخالفان محور مقاومت: ترکیه از ابتدای بحران سعی در شکستن خط مقاومت داشته است. ترکیه همچنان در توهم رهبری این مخالفت هاست تا بتواند حمایت اعراب و اسرائیل را کسب نماید. ترکیه هنوز باور نکرده که دولت اسد ماندنی است و یک طرف محکم مذاکرات دولت اسد است و سایر گروه های معارض سیاسی و نظامی طرف دیگر هستند.
حوزه بین المللی: ترکیه به دنبال بازیابی حیثیت بین المللی خویش است. ترکیه در مواجهه با اتحادیه اروپا مشکلات بسیاری دارد که حتی کمپین های انتخاباتی حزب عدالت و توسعه در کشورهای اروپایی، پشت سر هم لغو می شود. ایفای نقش بیشتر ترکیه در سوریه در چشم جهانیان یک امتیاز ویژه به حساب می آید.


  
  

 

تور استانبول ارزان

تور استانبول ارزان

تور استانبول ارزان قیمت 3 شب و 4 روز ویژه 15 مرداد ماه 96

 

خدمات تور استانبول ارزان

  • بلیط رفت و برگشت
  • اقامت به همراه صبحانه
  • ترانسفر فرودگاهی
  • راهنمای فارسی زبان

 

توضیحات تور استانبول ارزان

  • تور چارتر و غیر قابل استرداد می باشد.
  • حداقل اعتبار پاسپورت 07 ماه از تاریخ سفر باید باشد.

قیمت و هتل های استانبول

نام هتل

موقعیت و درجه

قیمت

SABENA

3*  – آکسارای

930?000

BLUE WAY CITY

4*  – تکسیم

999?000

GOLDEN HILL

4*  – آکسارای

1?020?000

FERONYA

4* – تکسیم

1?090?000

GRAND HALIC

4*  – تپه باشی

1?140?000

GRAND OZTANIK

4*  – تکسیم

1?270?000

LARES PARK

4*  – تکسیم

1?310?000

TITANIC CITY

4*  – تکسیم

1?360?000

GRAND CEVAHIR

5*  – شیشلی

1?290?000

POINT

5* – تکسیم

1?490?000

 

برای اطلاع بیشتر از هتل ها و پرواز با ما تماس بگیرین . شماره های تماس آژانس مسافرتی یلدا سیر پارسیان :

021-88830035  021-88838937    09223024199

اطلاعات مربوط به تور لحظه آخری، تور گرجستان ،تور روسیه ، تور ترکیه ، تور هوایی کربلا ، تور  عتبات در کانال تلگرام ما

yaldaseir_channel@

 


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >